De lage instap, gecombineerd met een hoog laadvermogen bieden de ideale basis voor vervoer van goederen en personen. Door de modulaire opbouw en flexibele maatvoering is het X-Low chassis bijzonder geschikt voor verschillende doelgroepen.
De modulaire opbouw van het X-Low chassis zorgen voor korte levertijden vanaf 1 week, geheel op maat naar uw maatvoering en indeling.
Het universele koppelsysteem tussen het X-Low chassis en de cabine maakt de cabine uitwisselbaar. Wanneer de cabine is afgeschreven kan deze eenvoudig worden vervangen. Zo krijgt uw chassis en de kostbare opbouw een tweede leven. Dit ziet u direct terug in de exploitatiekosten.
Het veelzijdige karakter van dit chassis maakt de X-Low tot uitstekende basis voor diverse voertuigen:
Mobiel kantoor
Bedrijfswagen
Markt-en verkoopwagen
Camper en minibus
Foodtruck
Carrosseriebouw specials
Elektrisch transport
Stadsdistributie diversen
De laagste laadvloer
Er is keuze tussen twee verschillende vloerhoogten en types: een verlaagd middenpad (vanaf 250 mm) en een vlakke laadvloer (vanaf 400 mm).
Met een verlaagd middenpad op slechts 250 mm chassishoogte stapt u snel en gemakkelijk in en uit de wagen. Buiten meer efficiency en hogere productiviteit, biedt het lage zwaartepunt meer rijcomfort.
Zeer sterke lichtgewicht constructie
De chassisbalken zijn vervaardigd uit Domex S700 staal, geheel geklonken om geen spanningen in het chassis toe te laten waardoor een ultra sterke lichtgewicht constructie ontstaat.
Door deze lichtgewicht constructie ontstaat er meer laadvermogen voor het voertuig binnen zijn gewichtsklasse.
Luchtvering standaard
Het chassis is standaard uitgerust met Coxx' luchtgeveerde assen, voorzien van geknikte parabool-veren en hoogwaardige luchtbalgen.
De asconstructie is modulair en geheel gegalvaniseerd.
De luchtvering wordt bediend door een uiterst gebruiksvriendelijk bediendingspaneel.
Deze luchtvering verhoogt het rijcomfort en maakt het mogelijk het chassis te laten zakken tot zeer lage hoogte binnen enkele seconden.
Uniek koppelsysteem
Het X-low chassis wordt door middel van een een uniek universeel koppelsysteem aan de cabine bevestigd.
Door dit koppelsysteem is het mogelijk om het chassis te koppelen aan een nieuwe en zelfs ander type cabine waardoor het chassis een tweede leven krijgt na afschrijving of schade van de cabine.
Het koppelsysteem heeft een universele aankoppeling voor Fiat, Peugeot, Citroen, Renault, Opel, VW Crafter en MAN TGE en is uiterst efficiënt waardoor het chassis binnen enkele dagen verwisseld kan worden.
Ducato Dubbelcabine met verlaagd Coxx X-Low chassis is een uniek product op de markt van 7,5 tons voertuigen.
Het getoonde voertuig heeft een ultra lage laadvloer van 41 cm met een laadvermogen van 4.000 Kg.
Door dit unieke chassis kan een voertuig van 7.490 kg, met een opbouw lengte tot 7.500 mm, binnen het rijklaar chassisgewicht van 2.300 kg gemaakt worden. Dat betekent een bruto laadvermogen van 5.200 kg, te bereiden met de C1 rijbewijs (camper rijbewijs).
Laadvloer 25 cm |
Max Gewicht 7.490 kg |
Vermogen 180 Pk |
Lengte | tot 7,5m | |
Hoogte | tot 4m | |
Laadvermogen | tot 5000kg | |
De Shortcab is een in eigen beheer ontwikkelde integraal cabine, gebaseerd op een 'naakt' Fiat Ducato chassis. De Shortcab cabine wordt op reguliere wijze gemonteerd aan het Coxx X-Low chassis.
De Shortcab neemt slechts 1 meter voertuiglengte in beslag, waar een reguliere Ducato cabine 2.40 meter inneemt. Dit betekent 1.400 mm netto verkoop-, distributie of promotielengte winst.
Neem contact op met Coxx Mobile Systems. Ga naar de contactpagina of vraag een offerte aan.
Vraag offerte aan »
info@coxx.nl
Direct contact:
+31 (0) 85 30 30 205
Neem contact op »